zaterdag 19 februari 2011

Woorden, letters, zinnen

Raar eigenlijk. Dat we zomaar begrijpen wat er bedoeld wordt met die rare tekentjes, letters genaamd. We lezen de hele dag door, sms'jes, e-mails, teksten op verpakkingen, teksten die voorbij komen met reclames op tv, websites en bovenal: boeken. Boeken, samengevoegde stapels papier met tekst of illustraties om informatie over te brengen, volgens Wikipedia. Ongelooflijk hoeveel emotie er in boeken zit. Hoe erg je je kunt inleven in verhalen op papier. Wat het met je doet en hoe je er vanzelf een mening over vormt. Hoe je er nog over nadenkt. Je verwondert over het feit dat het werkelijk geweldig is hoe iemand een verhaal zo op kan zetten. Boeken, ze zijn eigenlijk speciaal. Zouden een of andere prijs moeten winnen, gewoon, uit eerbetoon voor hun geweldigheid. Maar, over boeken zijn de meningen ook weer verdeeld. Er zijn mensen die boeken saai en suf vinden. Maar dan moeten ze de boeken eens lezen die ik gelezen heb. Dan zullen ze wel anders praten. Een boek is goed als het wat met je doet, niet als het je koud laat. Als je, nadat je het boek uit hebt, bang bent dat er bijvoorbeeld ook een moordenaar in jouw huis rondsluipt, je de hele dag blij voelt omdat het boek zo'n fantastisch einde had, iedere dag die volgt uit het raam kijkt of de wereld ineens ook is veranderd of dat er ineens aliëns zijn geland in je achtertuin. Wie zegt dat dit allemaal fantasie is? Wie bepaalt eigenlijk, wat echt is en wat fantasie? Het maakt me niet uit, in boeken kan alles.

9 opmerkingen:

  1. wauw, mooie blog zeg! mijn complimenten!
    xoxo
    http://jentelammerts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee , het is er een van essence :)'
    ik hou ook echt van coldplay, super!
    en ik vind je lay-out juist heel mooi nu hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi geschreven, wauw! En ook een leuke foto erbij :D x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hem van sac d'anvers. Deet wel niet of ze dat hebben in Nederland?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg nu meteen zin om een boek te lezen!

    ps:
    leuke nieuwe blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog heb je, leuk stukje ook. :)
    Ik volg je. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi geschreven! ♥

    liefs,
    http://lisanne95.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. even when i can´t understand anything, the beauty is universal, your pictures are gorgeous and the typography is so cute. Love.
    LAZYCATSTYLE

    BeantwoordenVerwijderen