zondag 20 februari 2011

School, waarom overlijd jij niet?

Knap beroerd, al die toetsen. Om nog maar niet te spreken over de bergen presentaties en werkstukken. Ik weet niet of dit nog wel allemaal gaat lukken. Maar dan zegt de iets of wat begripvollere kant van mij weer dat ik eigenlijk heel blij moet zijn met school. Dat er genoeg jongeren zijn die te arm zijn om naar school te kunnen, maar het wel heel graag willen. En dat als de school niet zou bestaan, ik ook niet naar de kunstacademie zou kunnen. Maar ja, waarom geschiedenis, economie en wiskunde als ik toch alleen maar creatief bezig wil zijn met mijn handen. Als ik dan toch iets moet weten over de geschiedenis van deze wereld, bijvoorbeeld wanneer Christoffel Columbus geboren is, informeer ik mijn grote vriend genaamd "Wikipedia" toch even? Ik dacht immers dat die niet voor niets het World Wide Web opgeroepen was. Wat heb je er nou aan, als je stoffige jaartallen uit je hoofd moet leren en ze twee dagen erna toch weer vergeten bent? En wiskunde, ik ga later heus niet uitrekenen hoeveel kans ik heb om twee appels uit een fruitmand te pakken. Ja, knap beroerd, die school.

2 opmerkingen:

  1. Weer leuk stukje. :)
    Zo denk ik dus ook precies over wiskunde: iedereen haalt alleen maar onvoldoendes en 95% heeft het later toch nooit meer nodig. Waarom dan geven?

    BeantwoordenVerwijderen