vrijdag 18 februari 2011

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat Kirsten, Kirsten maakt...
Ik ben 100-31-523+340+50+184 en dat delen door 8 en dat + 1 jaar oud.
Mijn naam betekent aangewezene, volger van Christus. Deze betekenis heeft geen enkele aanwijzing tot mij, want ik volg helemaal niemand, (ook niet mezelf als ik vaag bezig ben) maar ik hou ervan creatief bezig te zijn, ja met mijn handen dus. Mijn handen zijn dus een wonderbaarlijk bezit van mij. Daar wil ik God voor danken.
Mijn liefde gaat uit naar beelden vastleggen, genaamd fotografie. Om die beelden, genaamd foto's, daarna nog te bewerken of zelfs manipuleren vind ik ook erg leuk om te doen. En ook tekenen en schilderen behoren tot mijn favo-lijstje.
Dingen in je leven doe je niet zomaar, vaak doe je die op je eigen manier, en zoiets heet creatief. Iedereen kan creatief zijn, als je maar geen kopietjes gaat maken, daar hebben we de kopieermachine namelijk voor uitgevonden. En als je zoiets dus achterwege laat, ben je origineel. Zonder een kopieermachine te gaan imiteren kun je nog wel altijd een inspiratiebron hebben, ik vind namelijk Andy Warhol geweldig. Origineel en kunst gaan prima samen. Heel prima zelfs. Uitstekend. Bijna alles dus eigenlijk kunst, ook al vind je het niet mooi. Ook krijg ik veel inspiratie van muziek en vind ik John Lennon een held.
Om over te stappen op een ander onderwerp, veel mensen zeggen: 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Nou, dit vind ik dus klink-klare onzin, want je maakt iets zo gek als je zelf wilt. Als jij iets saai vindt, nou dan ligt het toch aan jezelf? Maak het leuker, gekker, weet ik het, gebruik je creativiteit, inspiratie en maak er je eigen ding van.

Graag wil ik origineel zijn, ik wil geen exacte kopie van iemand zijn. Uitvinden wie ik ben, wat bij me past, wat mijn ware ik is. Ik zal moeten leren van de fouten die ik gemaakt heb, maar er anderzijds ook niet te lang bij stilstaan. Ik wil mijn leven leven op mijn eigen manier.

Het mooiste vind ik de zomer, vooral als de zon volop schijnt. Dat van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat licht is en dat het een aangename temperatuur is om buiten te zijn. Het geluid van grasmaaiers, fluitende mensen en vogels, vrolijke fietsers, wandelende mensen, het geschreeuw van jonge kinderen buiten, het gelach van mensen in een zwembad, de geur van de natuur, het feit dat je geen dikke truien aan hoeft omdat het zo koud is, het bruin worden, de vrijheid, gezelligheid op een warme zomeravond, aangename terrasjes, koele drankjes, hoedjes en zonnebrillen, het zeuren dat het veel te warm is om te leren, tuinfeesten en nog veel meer wat de zomer zo speciaal maakt.

Wanneer ik creatief bezig ben, voel ik dat ik leef.

2 opmerkingen: