dinsdag 8 maart 2011

Carnafail

Heel erg fijn is dit. De laatste avond van de carnaval. Wat ben ik mijn klok dankbaar dat hij de laatste uren van die avond snel doortikt. Nee, dit jaar geen carnaval voor mij. Waarom? Zo is mijn gevoel. Mensen die het hele jaar uitkijken naar carnaval, alleen om zich lam te zuipen. Daar doe ik echt niet aan mee. Oke, ik houd er soms ook wel van om een keertje uit te gaan, maar dat doe ik voor de gezelligheid, niet voor de drank. Het zou me niet eens uitmaken om de hele avond frisdrank te drinken. Back to the point, carnaval sucks. Vorig jaar deed ik er nog half vrolijk aan mee, maar langzamerhand ben ik het een beetje gaan haten. Die vreselijke muziek die me nu al de strot uitkomt. Dronken mensen. Dronken vriendínnen. Groepen jongeren die menen dat ze stoer zijn en je naroepen als je alleen over straat fietst. De zaaltjes waarin je platgedrukt wordt door naar bier stinkende mensen met een walm van zweet om zich heen. Nee, alsjeblieft. Doe mij maar een gezellig feestje bij iemand thuis, een filmavondje met wat vriendinnen of nog beter: een festival waar het niet om het zuipen gaat, maar om de muziek. En wil je écht leuk en gek zijn, doe dan een keer midden in de zomer een olifantenpak of iets dergelijks aan en ga blij over straat lopen. Dat kan ik tenminste waarderen, niet de mensen die denken dat ze cool zijn als ze overdag in carnavalskleren over straat lopen. Denk na, en denk niet alleen maar aan zuipen. Zonder drank ben je tenminste jezelf, en stukken leuker. Amen.

1 opmerking:

  1. C'est vrai. Wat heb je aan dronken zijn? Je valt jezelf & anderen alleen maar lastig.

    BeantwoordenVerwijderen